mardi 3 avril 2007

Violet



Il est beau ce chou fleur de Bretagne.
A fantastic intense violet cauliflower from Britanny (A French region).


ART




Le violet est une couleur triste à mon goût. Je ne sais pas pourquoi je pense à Van Gogh, pourtant il n’a pas beaucoup peint avec cette couleur. Je n’ai trouvé qu’un autoportrait avec un fond en violet.

Violet is a sad colour in my opinion. I am still wondering why this colour reminds me of the Dutch painter Van Gogh. Though he did not use so much this colour for his canvases. I only found one oil painting with a black in dark violet.


DESIRE IN VIOLET








Je peine à trouver des images érotiques d'hommes avec la couleur violet. Probablement une couleur qui n'est pas favorable à la sensualité ou à l'érotisme.

I hardly found erotic pictures with violet colour, which is probably not the right colour to express desire or sensuality.

Aucun commentaire: